Tuesday, March 10, 2009

Cuba-Faizal Tahir

Kadang2 org nampak kite senang, bahagia...
org nmpk kite mcm xpnah ada mslh...
Tp org xtau ape yg kite lalui..
ya.. Allah itu Maha Adil..
mungkin kite tak mewah xseperti org lain..
tak sebahagia org lain..
tp kita x nampak ape yg Allah dh bg kat kite...
kita tak bersyukur..

Ujian yg Allah bagi utk setiap org berbeza..
begitu juga aku..
kadang2 aku rs dh xmampu nk hadapi nye..
aku penat..
aku tenat..
aku sakit..
aku xtau nk buat ape..
tp aku redho...
aku cube buat xtau...
aku sentiasa harap semuanya akan ok..
aku harap esk aku akan lupe sume tu..
tp knape esk mende tu jd lagi
dh lagi...
sehingga aku rs penat..
aku xtau sampai bile aku mampu bertahan...
semuanya aku simpan...
aku takut satu hari aku xmampu bertahan..
aku takut semuanya akan...

teruk kah aku??
ya.. mungkin aku teruk..
aku bukan yg terbaik.,,
dan aku xmampu berikan yg terbaik..
aku xmemahami...
aku xpandai mengambil hati..
aku xpandai..

tp aku suda cuba ape yg aku TERMAMPU..
mungkin xcukup baik..
xcukup sempurna..

Ya Allah... ko tunjukkan la jln yg perlu aku pilih..
jgn la Kau biarkan nasib diri ini ditentukan oleh diri ini sendiri..
aku lemah..
aku tak mampu berbuat ape...
aku hanya mampu menerima...
Tolongla aku..
berikanla kesabaran kepada ku...

No comments: